Regulamin rekrutacji 2019/2020 - plik PDF - pobierz
Podstawa prawna
1. | Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 ze zm.). |
2. | Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59). |
3. | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postepowania rekrutacyjnego oraz postepowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz.U. z 2017 r. poz. 610). |
4. | Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OA-OR.110.1.24.2018 z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych dla absolwentów szkół podstawowych, tj. do czteroletniego liceum ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum, trzyletniej branżowej szkoły I stopnia, na rok szkolny 2019/20120. |
5. | Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty z 17.06.2019 r. zmieniająca decyzję w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego – szkoły ponadpodstawowe. |
§1
Informacje wstępne
1. | W roku szkolnym 2019/2020 nabór do szkoły przeprowadzany jest za pomocą elektronicznego systemu naboru. | |
2. | Całością prac związanych z przyjmowaniem kandydatów do klas pierwszych kieruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. | |
3. | Dyrektor szkoły wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. | |
4. | Do zadań komisji rekrutacyjnej w szczególności należy: | |
1) | weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły; | |
2) | ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły; | |
3) | ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły; | |
4) | sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego. | |
5. | Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do szkoły. | |
6. | Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowane w szkole przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem. |
§2
Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym
Lp. | Rodzaj czynności | Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
---|---|---|---|
1 | Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podpisanego przez ucznia i rodziców lub prawnych opiekunów oraz - jeśli dotyczy - dokumentów określonych w §3 ust. 6 oraz ust. 7 pkt 1 lit. a-d niniejszego regulaminu. Kandydat w postępowaniu rekrutacyjnym drukuje wniosek z elektronicznego systemu naboru. |
Od 13 maja 2019 r. do 25 czerwca 2019 r. |
Od 26 lipca 2019 r. do 30 lipca 2019 r. |
2 | Przeprowadzenie sprawdzianu kompetencji językowych (dotyczy kandydatów do klasy dwujęzycznej). | 23 maja 2019 r. godzina 14:00 (termin główny) 30 maja 2019 r. godzina 14:00 (termin dodatkowy) |
31 lipca 2019 r. |
3 | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu kompetencji językowych (dotyczy kandydatów do klasy dwujęzycznej). | 5 czerwca 2019 r. | 5 sierpnia 2019 r. |
4 | Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły poprzez dostarczenie do szkoły pierwszego wyboru następujących dokumentów (oryginały lub poświadczone kopie zgodnie z art. 150 ust. 3-5 ustawy prawo oświatowe):
|
Od 19 czerwca 2019 r. do 25 czerwca 2019 r. |
---------- |
5 | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. | Do 28 czerwca 2019 r. | Do 5 sierpnia 2019 r. |
6 | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły. | 16 lipca 2019 r. | 21 sierpnia 2019 r. |
7 | Potwierdzanie woli przyjęcia do szkoły w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły. Osoby przyjęte do I LO im. M. Kopernika w Żywcu zobowiązane są dostarczyć dodatkowo: |
Od 16 lipca 2019 r. do 24 lipca 2019 r. |
Od 21 sierpnia 2019 r. do 29 sierpnia 2019 r. |
8 | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły. | 25 lipca 2019 r. | 30 sierpnia 2019 r. |
9 | Poinformowanie przez dyrektora szkoły kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole. | Niezwłocznie po podaniu do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym. |
Niezwłocznie po podaniu do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym. |
§3
Kryteria rekrutacji
1. | Do klasy pierwszej przyjmuje się kandydatów, którzy: | ||
1) | posiadają świadectwo ukończenia szkoły podstawowej; | ||
2) | uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu kompetencji językowych przeprowadzanego na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną (dotyczy klasy dwujęzycznej). | ||
2. | W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w szkole, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: | ||
1) | wyniki egzaminu ósmoklasisty; | ||
2) | wynik sprawdzianu kompetencji językowych (dotyczy klasy dwujęzycznej); | ||
3) | wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z języka polskiego i matematyki oraz z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalonych przez dyrektora szkoły jako brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału: | ||
• | klasa 1a – uniwersytecka humanistyczna: język polski, matematyka, historia, język angielski | ||
• | klasa 1b – uniwersytecka matematyczna: język polski, matematyka, fizyka, język angielski |
||
• | klasa 1c – biologiczno-chemiczna: język polski, matematyka, biologia, chemia | ||
• | klasa 1d – dwujęzyczna: język polski, matematyka, geografia, język obcy (wyższa ocena) |
||
• | klasa 1f – humanistyczna (społeczno-medialna): język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie, język angielski |
||
• | klasa 1g – matematyczno-przyrodnicza: język polski, matematyka, biologia, język angielski | ||
4) | świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem; | ||
5) | szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej: | ||
a) | uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły, z wyjątkiem tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz tytułu laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, o których mowa w art. 132 ustawy prawo oświatowe, | ||
b) | osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu. | ||
3. | Laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureaci konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim są przyjmowani w pierwszej kolejności. | ||
4. | Laureaci lub finaliści olimpiady przedmiotowej oraz laureaci konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim z języka angielskiego, są zwolnieni ze sprawdzianu kompetencji językowych (dotyczy klasy dwujęzycznej). | ||
5. | Uczniowie są przyjmowani do wybranego oddziału w kolejności zgodnej z sumą punktów do wyczerpania planowanego limitu miejsc. | ||
6. | W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej. | ||
7. | W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria, o których mowa o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy prawo oświatowe. | ||
1) | kandydaci spełniający jedno lub więcej z kryteriów opisanych w art. 131 ust. 2 ustawy prawo oświatowe: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą (wszystkie kryteria z tej grupy mają jednakową wartość); | ||
Spełnianie przez kandydata tych kryteriów potwierdza się: | |||
a) | oświadczeniem o wielodzietności rodziny kandydata, | ||
b) | orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na niepełnosprawność, orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, | ||
c) | prawomocnym wyrokiem sądu rodzinnego orzekającym rozwód lub separację lub aktem zgonu oraz oświadczeniem o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem, | ||
d) | dokumentem poświadczającym objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. | ||
2) | kandydaci spełniający kryteria ustalone przez szkołę w kolejności: wyższa średnia z przedmiotów obowiązkowych, wyższa ocena zachowania, wyższy procentowy wynik sumaryczny z egzaminu ósmoklasisty, wyższa średnia ocen z języka polskiego i matematyki. |
§4
Dokumenty
1. | Kandydat ubiegający się o przyjęcie do szkoły dostarcza: | |
1) | wniosek o przyjęcie do szkoły; | |
2) | świadectwo ukończenia szkoły podstawowej; | |
3) | zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty; | |
4) | zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej lub tytułu laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim (jeśli dotyczy); | |
5) | 2 zdjęcia legitymacyjne (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania); | |
6) | deklarację wyboru drugiego języka obcego - pobierz; | |
7) | oświadczenie rodzica / prawnego opiekuna w sprawie uczęszczania ucznia niepełnoletniego na lekcje religii rzymskokatolickiej – pobierz; | |
8) | oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (jeśli dotyczy) – pobierz; | |
9) | oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka (jeśli dotyczy) – pobierz; | |
10) | pozostałe dokumenty określone w §3 ust. 6 oraz ust. 7 pkt 1 lit. b-d niniejszego regulaminu (jeśli dotyczy). | |
2. | Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu, mogą być składane także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, którą kandydat ukończył. | |
3. | Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 10, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu, mogą być składane także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica. | |
4. | Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. |
§5
Zasady przyznawania punktów w postępowaniu rekrutacyjnym
1. | Kryterium – świadectwo: | |||
1) | język polski (maksymalnie 18 punktów): | |||
a) | celujący – 18 punktów, | |||
b) | bardzo dobry – 17 punktów, | |||
c) | dobry – 14 punktów, | |||
d) | dostateczny – 8 punktów, | |||
e) | dopuszczający – 2 punkty. | |||
2) | matematyka – jak w przypadku języka polskiego (maksymalnie 18 punktów); | |||
3) | pierwsze wybrane zajęcie edukacyjne – jak w przypadku języka polskiego (maksymalnie 18 punktów); | |||
4) | drugie wybrane zajęcie edukacyjne – jak w przypadku języka polskiego (maksymalnie 18 punktów); | |||
5) | świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 punktów; | |||
6) | uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły, z wyjątkiem tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz tytułu laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, o których mowa w art. 132 ustawy prawo oświatowe: | |||
a) | w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty: | |||
• | finalista konkursu przedmiotowego – 10 punktów | |||
• | laureat konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów | |||
• | finalista konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów | |||
b) | w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim: | |||
• | finalista konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 punktów | |||
• | laureat turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 4 punkty | |||
• | finalista turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 punkty | |||
c) | w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty: | |||
• | uzyskanie dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów | |||
• | uzyskanie dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów | |||
• | uzyskanie dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów | |||
• | uzyskanie tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 7 punktów | |||
• | uzyskanie tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów | |||
• | uzyskanie tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 3 punkty | |||
d) | w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim: | |||
• | uzyskanie dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 punktów | |||
• | uzyskanie dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 7 punktów | |||
• | uzyskanie dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 5 punktów | |||
• | uzyskanie tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 7 punktów | |||
• | uzyskanie tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 punkty | |||
• | uzyskanie tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 2 punkty | |||
e) | uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 6 lit. a-d, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu: | |||
• | międzynarodowym – 4 punkty | |||
• | krajowym – 3 punkty | |||
• | wojewódzkim – 2 punkty | |||
• | powiatowym – 1 punkt | |||
W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów. | ||||
7) | aktywność społeczna, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – 3 punkty. | |||
2. | Kryterium – egzamin ósmoklasisty: | |||
1) | język polski – 0,35 punktu za każdy uzyskany procent (maksymalnie 35 punktów); | |||
2) | matematyka – 0,35 punktu za każdy uzyskany procent (maksymalnie 35 punktów); | |||
3) | język obcy nowożytny – 0,3 punktu za każdy uzyskany procent (maksymalnie 30 punktów); | |||
3. | Maksymalna liczba punktów uzyskanych w wyniku rekrutacji wynosi 200 punktów. |
§6
Zasady przyznawania punktów w postępowaniu rekrutacyjnym w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty
1. | W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty, na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty, przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej: | ||
1) | język polski (maksymalnie 35 punktów): | ||
a) | celujący – 35 punktów, | ||
b) | bardzo dobry – 30 punktów, | ||
c) | dobry – 25 punktów, | ||
d) | dostateczny – 15 punktów, | ||
e) | dopuszczający – 10 punktów. | ||
2) | matematyka – jak w przypadku języka polskiego (maksymalnie 35 punktów); | ||
3) | język obcy nowożytny (maksymalnie 30 punktów): | ||
a) | celujący – 30 punktów, | ||
b) | bardzo dobry – 25 punktów, | ||
c) | dobry – 20 punktów, | ||
d) | dostateczny – 10 punktów, | ||
e) | dopuszczający – 5 punktów. | ||
2. | W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty, przelicza się na punkty, w sposób określony w §6 ust. 1 niniejszego regulaminu, oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z danego przedmiotu, z którego przeprowadzany jest egzamin ósmoklasisty oraz którego dotyczy zwolnienie. |
§7
Procedura odwoławcza
1. | W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. |
2. | W terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia, komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym. |
3. | W terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. |
4. | W terminie 7 dni od otrzymania odwołania dyrektor rozpatruje odwołanie. |
5. | Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego. |
§8
Informacje dodatkowe
1. | W planowanych oddziałach pierwszym językiem obcym będzie język angielski, drugim językiem obcym będzie do wyboru: j. niemiecki, j. francuski, j. hiszpański, j. rosyjski. |
2. | Wyboru drugiego języka obcego dokonuje kandydat w deklaracji pobranej ze strony internetowej szkoły (www.lo-zywiec.pl), podając dwa języki z 1. i 2. preferencji - pobierz. |
3. | W miarę możliwości organizacyjnych dyrekcja umożliwi uczniowi naukę drugiego języka obcego wskazanego w 1. preferencji. Jednocześnie (w razie trudności organizacyjnych) zastrzega sobie możliwość przydzielenia uczniowi języka obcego z 2. preferencji. |
4. | W klasie 1d (dwujęzycznej) matematyka i historia będą nauczane w dwóch językach (w języku polskim i w języku angielskim). |
5. |
Kandydatów do klasy dwujęzycznej (1d), poza ogólnie przyjętymi zasadami rekrutacji, obowiązuje przystąpienie do wewnętrznego pisemnego sprawdzianu kompetencji językowych. Termin główny sprawdzianu kompetencji językowych: 23 maja 2019 r. (czwartek) godz. 14:00. Warunkiem przystąpienia do sprawdzianu kompetencji językowych jest złożenie w sekretariacie szkoły do dnia 22 maja 2019 r. do godz. 14:00 zgłoszenia do sprawdzianu kompetencji językowych, którego formularz dostępny jest na stronie internetowej szkoły (zakładka Rekrutacja 2019/2020) - pobierz. |