Zajęcia seminaryjne w klasach uniwersyteckich humanistycznych

Zajęcia seminaryjne w klasach uniwersyteckich humanistycznych

22 października 2024 r. w klasach uniwersyteckich humanistycznych - 1a, 2a i 4a - w ramach seminarium polonistycznego odbyły się zajęcia prowadzone przez prof. UKEN Pana dr. hab. Pawła Sporka z Katedry Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

Uczniowie kl. 1a zajęli się rozważaniami związanymi z biblijną opowieścią o wieży Babel, łącząc je z interpretacją obrazu Pietera Bruegla Starszego Wieża Babel. Dobór tekstów pozwolił na poruszenie problematyki stosunków międzyludzkich, a zwłaszcza zagadnenia samotności człowieka uwikłanego w dokonujący się dehumanizacyjny postęp cywilizacji.

Uwagę uczniów kl. 2a zajęła lektura wiersza Roberta Frosta pt. Droga nie wybrana. Utwór otworzył dyskusję na temat ludzkich wyborów, emocji, jakie im towarzyszą, a także konsekwencji. Nawiązanie intertekstualne stanowił film pt. Stowarzyszenie Umarłych Poetów.

Czwartoklasiści natomiast omawiali wiersz amerykańskiego poety epoki romantyzmu - Edgara Allana Poego pt. Robak Zdobywca. Poruszyli tematykę nieuchronnej śmierci i bezsensu ludzkiego życia.
Na podstawie utworu omówili też koncepcję theatrum mundi, ukazującą życie ludzkie jako wystawiany na scenie dramat, a samego człowieka jako kierowanego przez tajemnicze siły aktora.

Organizatorka: Lucyna Majdak

deklaracja dostępności

epuap

bip

stowarzyszenie przyjaciół lo

stowarzyszeni 21 wiek

Współpraca
z ATH w Bielsku-Białej
ATH instytut neofilologii
20.11.2024
Pomarańczowy kiermasz dla Pomarańczowej Energii!

Pomarańczowy kiermasz dla Pomarańczowej Energii!

Czy wiesz, że osamotnienie młodych osób może przybierać różne formy? To nie tylko samotność, ale też strach przed reakcją dorosłych, brak...

czytaj więcej
17.11.2024
Podziękowania dla uczniów i rodziców za wsparcie akcji charytatywnej na rzecz zwierząt

Podziękowania dla uczniów i rodziców za wsparcie akcji charytatywnej na rzecz zwierząt

Z radością i wdzięcznością pragniemy podziękować wszystkim uczniom, ich rodzicom oraz nauczycielom za zaangażowanie w zbiórkę karmy, podkładów,...

czytaj więcej
Narzędzia dostępności