WARSZTATY Z KARTOGRAFII I GEOLOGII na Wydziale Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu

WARSZTATY Z KARTOGRAFII I GEOLOGII na Wydziale Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu

W piątek 23 marca 2018 roku, grupa uczniów z klas drugich (2a i 2b) I Liceum Ogólnokształcącego w Żywcu, o rozszerzeniu geograficznym uczestniczyli w zajęciach  z kartografii „GIS czyli mapa w komputerze” prowadzonych przez dr Bartłomieja Szypułę. Zajęcia w prosty sposób pokazały uczestnikom, jak współcześnie wykonuje się mapy i co to jest GIS i do czego służy. Warsztaty odbywały się na komputerach z użyciem oprogramowania obecnie wykorzystywanego do tworzenia map i produktów kartograficznych. Uczestnicy mieli okazję samodzielnego wykonania mapy, co okazało się ciekawym doświadczeniem. W dalszej części zajęć, dr Ewa Budziszewska - Karnowska  zapoznała uczniów, z dziejami Ziemi oraz z eksponatami minerałów, skał i meteorytów znajdujących się w Muzeum Ziemi WNoZ UŚ w Sosnowcu. Następnie uczniowie brali udział w zajęciach praktycznych z geologii „Rozpoznawanie skał i właściwości minerałów” prowadzonych przez prof. dr hab. Łukasza Karwowskiego. Warsztaty stanowiły możliwość dokładniejszego poznania i zrozumienia zagadnień z zakresu kartografii i geologii.

Jacek Seweryn


deklaracja dostępności

epuap

bip

stowarzyszenie przyjaciół lo

stowarzyszeni 21 wiek

Współpraca
z ATH w Bielsku-Białej
ATH instytut neofilologii
20.11.2024
Pomarańczowy kiermasz dla Pomarańczowej Energii!

Pomarańczowy kiermasz dla Pomarańczowej Energii!

Czy wiesz, że osamotnienie młodych osób może przybierać różne formy? To nie tylko samotność, ale też strach przed reakcją dorosłych, brak...

czytaj więcej
17.11.2024
Podziękowania dla uczniów i rodziców za wsparcie akcji charytatywnej na rzecz zwierząt

Podziękowania dla uczniów i rodziców za wsparcie akcji charytatywnej na rzecz zwierząt

Z radością i wdzięcznością pragniemy podziękować wszystkim uczniom, ich rodzicom oraz nauczycielom za zaangażowanie w zbiórkę karmy, podkładów,...

czytaj więcej
Narzędzia dostępności