Kopernik o prawach człowieka

Kopernik o prawach człowieka

Przygotowany dla szkoły program umożliwił grupie uczniów przejście kolejnych etapów pracy metodą projektu: od identyfikacji problemu w społeczności lokalnej/szkolnej. W pierwszej części warsztatów poświęcona była stereotypom – czym są? Czy da się ich uniknąć? Czy są stereotypy pozytywne? Osobą wspierającą tą debatę była pedagog szkolna z I LO -   Magdalena Talik. Następnie Uczestniczki projektu skoncentrowały się na dwóch obszarach: niepełnosprawności oraz rasizmie. Aby działania miały charakter empiryczny, wraz z Fundacją Klamra zaproszono na jedne z warsztatów przedstawicieli środowisk działających w tych obszarach: Piotra Witosa z Krajowego Towarzystwa Autyzmu – (organizator koła w Żywcu) oraz Krzysztofa Gardasia, alpinistę. Ostatnia część warsztatów to praca nad szablonem przy wsparciu Doroty Babińskiej-Waluś i Dariusza Paczkowskiego z Fundacji Klamra. Celem projektu było uświadomienie współodpowiedzialności za swoją społeczność lokalną, i możliwości realnych oddziaływania na otoczenie oraz konieczności  reagowania na problemy lokalne, a przede wszystkim samodzielności w myśleniu i działaniu. Jak piszą organizatorzy, w dwóch  edycjach projektu wzięło już udział prawie170 grup i 80 animatorów/animatorek z całej Polski. Więcej o programie - czytaj

 

 

 

deklaracja dostępności

epuap

bip

stowarzyszenie przyjaciół lo

stowarzyszeni 21 wiek

Współpraca
z ATH w Bielsku-Białej
ATH instytut neofilologii
12.07.2024
Żywieckie Suwakowanie

Żywieckie Suwakowanie" ruszyło!

Już po raz XVIII muzycy z kraju i zagranicy biorą udział w warsztatach, lekcjach, koncertach, które odbywają się w naszym liceum, Państwowej Szkole...

czytaj więcej
03.07.2024

Świadectwa dojrzałości 2024

Informujemy maturzystów, że świadectwa dojrzałości będą wydawane w sekretariacie szkoły od dnia 9 lipca 2024 roku od godziny 12:00 za...

czytaj więcej
Narzędzia dostępności