Kopernik o prawach człowieka

Kopernik o prawach człowieka

Przygotowany dla szkoły program umożliwił grupie uczniów przejście kolejnych etapów pracy metodą projektu: od identyfikacji problemu w społeczności lokalnej/szkolnej. W pierwszej części warsztatów poświęcona była stereotypom – czym są? Czy da się ich uniknąć? Czy są stereotypy pozytywne? Osobą wspierającą tą debatę była pedagog szkolna z I LO -   Magdalena Talik. Następnie Uczestniczki projektu skoncentrowały się na dwóch obszarach: niepełnosprawności oraz rasizmie. Aby działania miały charakter empiryczny, wraz z Fundacją Klamra zaproszono na jedne z warsztatów przedstawicieli środowisk działających w tych obszarach: Piotra Witosa z Krajowego Towarzystwa Autyzmu – (organizator koła w Żywcu) oraz Krzysztofa Gardasia, alpinistę. Ostatnia część warsztatów to praca nad szablonem przy wsparciu Doroty Babińskiej-Waluś i Dariusza Paczkowskiego z Fundacji Klamra. Celem projektu było uświadomienie współodpowiedzialności za swoją społeczność lokalną, i możliwości realnych oddziaływania na otoczenie oraz konieczności  reagowania na problemy lokalne, a przede wszystkim samodzielności w myśleniu i działaniu. Jak piszą organizatorzy, w dwóch  edycjach projektu wzięło już udział prawie170 grup i 80 animatorów/animatorek z całej Polski. Więcej o programie - czytaj

 

 

 

deklaracja dostępności

epuap

bip

stowarzyszenie przyjaciół lo

stowarzyszeni 21 wiek

Współpraca
z ATH w Bielsku-Białej
ATH instytut neofilologii
20.11.2024
Pomarańczowy kiermasz dla Pomarańczowej Energii!

Pomarańczowy kiermasz dla Pomarańczowej Energii!

Czy wiesz, że osamotnienie młodych osób może przybierać różne formy? To nie tylko samotność, ale też strach przed reakcją dorosłych, brak...

czytaj więcej
17.11.2024
Podziękowania dla uczniów i rodziców za wsparcie akcji charytatywnej na rzecz zwierząt

Podziękowania dla uczniów i rodziców za wsparcie akcji charytatywnej na rzecz zwierząt

Z radością i wdzięcznością pragniemy podziękować wszystkim uczniom, ich rodzicom oraz nauczycielom za zaangażowanie w zbiórkę karmy, podkładów,...

czytaj więcej
Narzędzia dostępności