Kandydatów do klasy dwujęzycznej (1d), poza ogólnie przyjętymi zasadami rekrutacji określonymi w regulaminie rekrutacji, obowiązuje przystąpienie do wewnętrznego pisemnego sprawdzianu kompetencji językowych.
Test obejmuje weryfikację predyspozycji językowych oraz znajomości języka angielskiego, połączonych z testem sprawdzającym umiejętność logicznego myślenia w oparciu o anglojęzyczne teksty. Sprawdzian kompetencji nie jest zaliczany na ocenę i jego wynik nie jest wliczany do puli punktów w rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej.
Kandydaci, którzy osiągnęli pozytywny wynik sprawdzianu kompetencji językowych, dający im 50% możliwych do uzyskania punktów lub więcej, będą brać udział w kolejnym etapie postępowania rekrutacyjnego do klasy dwujęzycznej zgodnie z regulaminem rekrutacji.
Warunkiem przystąpienia do sprawdzianu kompetencji językowych jest złożenie w sekretariacie I Liceum Ogólnokształcącego do dnia 22 maja 2019 r. do godz.14.00 zgłoszenia do sprawdzianu kompetencji językowych, którego formularz dostępny jest TUTAJ.
Laureaci lub finaliści olimpiady przedmiotowej oraz laureaci konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim z języka angielskiego, są zwolnieni ze sprawdzianu kompetencji językowych po dostarczeniu do sekretariatu szkoły zaświadczenia (oryginału lub poświadczonej kopii) w terminie do 22 maja 2019 r. do godz.14.00.
Termin główny sprawdzianu kompetencji językowych: 23 maja 2019 r. (czwartek) godz. 14.00 (60 minut).
Termin dodatkowy sprawdzianu kompetencji językowych: 30 maja 2019 r. (czwartek) godz. 14.00 (60 minut).
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu kompetencji językowych (lista imienna będzie wywieszona w szkole przez 7 dni): 5 czerwca 2019 r. (środa) godz. 12.00.
Zakres materiału gramatycznego i leksykalnego z języka angielskiego obowiązujący na części pisemnej:
- Znajomość czasów teraźniejszych, przeszłych, przyszłych
- Zaimki względne
- Przedimki określone i nieokreślone
- Pytania pośrednie
- Zdania czasowe
- Unreal past
- Czasowniki: posiłkowe, modalne, frazalne
- Strona bierna i wyrażenie ‘causative have’
- Mowa zależna w twierdzeniach, rozkazach, pytaniach
- Okresy warunkowe
- Forma bezokolicznika i forma ‘gerund
- Zdania z so/such, wyrażenia “so do I, neither do I”
Sprawdzian jest w formie pisemnej i sprawdza powyższą wiedzę oraz słownictwo ogólne w zadaniach typu:
a) transformacje leksykalno-gramatyczne (ze słowem kluczem lub bez)
np. Everyone thinks she is very confident because of her behaviour, but in fact she’s very shy.(though) She acts ________________, but in fact she’s very shy.
b) czytanie ze zrozumieniem (zadania typu: test prawda/fałsz, pytania otwarte, test wielokrotnego wyboru, dopasowywanie definicji do słów pojawiających się w tekście, dopasowywanie nagłówków, dopasowywanie fragmentów). Rodzaje tekstów do analizy: literackie, popularnonaukowe, publicystyczne, instrukcje, itp.
c) słowotwórstwo
np. It’s time you bought new clothes. You have _______ almost all of the old ones. GROW
Tematyka tekstów do czytania ze zrozumieniem obejmuje tematy:
- Family and social issues
- Education
- Customs and traditions
- Inventions and modern technology
- Tourism and travelling
- Mass media and communication
- Shopping and advertising
- Health and sport
- Arts and Culture
- Environment